معرفی  سایت های  Ecommerce

معرفی  سایت های  Ecommerce

توسط : تیم محتوا
1,455

وب سایت های تجارت الکترونیک و سایت های Ecommerce ، طبق تعریف، وب سایتی هستند که به شما امکان خرید و فروش کالاهای ملموس، محصولات یا خدمات دیجیتال را به صورت آنلاین می دهد. تجارت، خواه مبادله ای باشد یا خرید و فروش کالا و خدمات، قرن هاست که رواج داشته است. هیچ کس نمی تواند خودکفا باشد. این امر نیاز به تقاضا و عرضه کالا و خدمات را آشکار می کند.

آنلاین شدن تجارت کالا

تراکنش‌ها قرن‌هاست که در سراسر جهان، به صورت محلی و در سراسر جهان انجام می‌شود. با حفظ همین مفهوم، اکنون الکترونیکی فکر کنید. با این حال، همچنین به خاطر داشته باشید که با آنلاین شدن تمام جهان، قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها به طور فزاینده ای سختگیرانه شده است. قبل از شروع، یک سرمایه گذاری تجارت الکترونیک، باید از تمام سیاست های قانونی مورد نیاز برای وب سایت تجارت الکترونیک خود آگاه باشید و سایت های Ecommerce را بشناسید.

معرفی  سایت های  Ecommerce

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک، صرفاً خرید و فروش خدمات و کالاها از طریق یک رسانه الکترونیکی مانند اینترنت است. همچنین شامل انتقال الکترونیکی داده ها و وجوه بین دو یا چند طرف است. به عبارت ساده، خرید آنلاین است که ما معمولاً آن را می شناسیم.

تجارت الکترونیک در دهه 1960 آغاز شد، زمانی که سازمان ها شروع به استفاده از تبادل الکترونیکی داده ها (EDI) برای انتقال اسناد تجارت خود کردند. دهه 1990 شاهد ظهور مشاغل خرید آنلاین بود که امروزه کاملاً یک پدیده است. اولین خرید آنلاین یک سی دی Sting بود که توسط خرده فروش ایالات متحده، نت مارکت در 11 اوت 1994 فروخته شد.

آنقدر راحت و آسان شده است که هر کسی می تواند هر چیزی را مستقیماً از اتاق نشیمن و تنها با چند کلیک خرید کند. با ظهور گوشی‌های هوشمند، که اکنون می‌توانید از هر مکان و هر زمان، با یک دستگاه بی‌سیم متصل به اینترنت، خرید کنید، این امر بیشتر تکامل یافته است.اکنون می توانید تقریباً هر محصول یا خدماتی را به صورت آنلاین جستجو کنید، بدون اینکه نیازی به رفتن فیزیکی به جایی داشته باشید. انتظار می‌رود در سه سال آینده، فروش تجارت الکترونیک 15.5 درصد از خرده‌فروشی در سراسر جهان را تشکیل دهد و سایت های Ecommerce بیشتر رشد کنند.

وب سایت Ecommerce چیست؟ 

وب ‌سایت‌ های تجارت الکترونیک و Ecommerce ، درگاه‌های آنلاینی هستند که معاملات آنلاین کالاها و خدمات را از طریق انتقال اطلاعات و وجوه از طریق اینترنت تسهیل می‌کنند. در روزهای اولیه، تجارت الکترونیک تا حدی از طریق ایمیل و تماس های تلفنی انجام می شد. اکنون، با یک وب سایت واحد، هر چیزی که یک تراکنش به آن نیاز دارد را می توان به صورت آنلاین انجام داد.

انواع وب سایت های تجارت الکترونیک

وب‌ سایت‌ های مختلف تجارت الکترونیک بر اساس عملکردی که انجام می‌دهند، برچسب‌گذاری یا به طور متفاوتی به آنها اشاره می‌شود.

Business-to-Business (B2B) 

در این سایت های Ecommerce ، مبادلات الکترونیکی کالاها و خدمات بین شرکت ها صورت می گیرد. به عنوان مثال، یک کسب و کار محصولات را به سایر مشاغل می فروشد.

تجارت به مصرف کننده (B2C) 

مبادلات الکترونیکی کالاها و خدمات بین شرکت ها و مصرف کنندگان است. به عنوان مثال شما یک تی شرت جدید از یک فروشگاه اینترنتی خریداری می کنید.

پیشنهاد مطالعه:برنامه صدور گواهینامه ICDL

Consumer-to-Consumer (C2C) 

مبادلات الکترونیکی کالاها و خدمات بین مصرف کنندگان، عمدتاً از طریق شخص ثالث صورت می گیرد. شما تلفن هوشمند قدیمی خود را در eBay یا Olx به مصرف کننده دیگری می فروشید.

مشتری به کسب و کار (C2B)

 تراکنش های الکترونیکی کالاها و خدمات در این سایت های Ecommerce  صورت می گیرد که در آن افراد محصولات یا خدمات را به شرکت ها ارائه می دهند. به عنوان مثال، یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی در ازای دریافت هزینه، به مخاطبان آنلاین خود در معرض دید قرار می دهد.

سایت های Ecommerce چگونه کار می کنند؟

تجارت الکترونیک چیزی جز نوعی تجارت نیست. سبک عملکرد آن کاملاً شبیه به صنعت خرده فروشی فیزیکی است. تنها تفاوتی که با فروشگاه خرده فروشی دارد این است که در اینجا، کل فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود. فرآیند یک شرکت تجارت الکترونیک با راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک آغاز می شود. معمولاً با افزونه هایی مانند ووکامرس انجام می شود.

پس از آن، محصولات به همراه جزئیات لازم مانند توضیحات محصول و برچسب قیمت نمایش داده می شوند. یک دکمه CTA  مانند اکنون بخرید برای راحتی مشتریان در نزدیکی محصولات قرار داده شده است. اگر تمایل به خرید یک محصول دارند، می توانند به سادگی روی دکمه کلیک کرده و پرداخت را انجام دهند.

در سایت های Ecommerce معمولاً از مشتریان خواسته می شود تا سفارشات خود را با پر کردن فرم ارسال کنند. در آنجا، آنها باید تمام جزئیات لازم مانند آدرس تحویل را ارائه دهند. روش های پرداخت مختلفی در صنعت تجارت الکترونیک استفاده می شود.

خریداران یا می توانند از طریق درگاه پرداخت مانند PayPal پرداخت را انجام دهند یا می توانند از کارت های اعتباری خود استفاده کنند. گزینه دیگری به نام COD یا نقدی هنگام تحویل وجود دارد. این عمدتا توسط مشتریان ارشد ترجیح داده می شود. در این گزینه خریدار زمانی پرداخت را انجام می دهد که کالایی که سفارش داده به آدرس شخصی خود تحویل داده شود. 

معرفی  سایت های  Ecommerce

پرداخت در سایت های آنلاین

پرداخت را می توان به صورت نقدی یا از طریق کارت یا سایر گزینه های راحت مانند پی پال انجام داد. اگر از کیفیت محصول راضی نبوده یا به اشتباه محصول دیگری تحویل داده شود، می توانند از سیستم لجستیک معکوس استفاده کنید. این به سادگی بازگرداندن اقلام و پس گرفتن پول است.

باید اطلاع دهید که می خواهید محصولی را که سفارش داده اید برگردانید. نماینده شرکت نزد شما می آید و محصول را پس می گیرد. پول به حساب شما نقد می شود. تبلیغ محصول در تجارت الکترونیک نیز به صورت دیجیتالی انجام می شود. دو روش برجسته تبلیغات دیجیتال و بازاریابی ایمیلی هستند.

تبلیغات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی قرار می گیرند که بیشتر مورد علاقه گروه های هدف هستند. از همه بازدیدکنندگان خواسته می شود آدرس ایمیل خود را ارائه دهند. بر این اساس یک لیست ایمیل تهیه می شود. پس از آن ایمیل های شخصی ارسال می شود. گاهی اوقات اعلان های شخصی نیز به حساب های رسانه های اجتماعی لباس های مشتری ارسال می شود.

برترین سایت های Ecommerce 

برخی از محبوب ترین نمونه های سایت های Ecommerce در سراسر جهان شامل آمازون، eBay، علی بابا، تائوبائو، والمارت و Etsy هستند.

الزامات قانونی وب سایت تجارت الکترونیک

حتی قبل از راه‌اندازی وب‌سایت تجارت الکترونیکی خود، باید مطمئن شوید که از نظر قانونی با قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها که برای منطقه مخاطبان شما قابل اجرا است، مطابقت دارد GDPR و CCPA دو مورد از اولین مقرراتی هستند که مستقیماً بر جمع آوری، استفاده و ذخیره سازی داده ها در مقیاس گسترده تأثیر می گذارند. برخی از سیاست هایی که باید در وب سایت تجارت الکترونیکی خود تنظیم کنید شامل سیاست حفظ حریم خصوصی، شرایط و ضوابط و سلب مسئولیت (مربوط به محصول، خدمات، محتوا یا درآمد وابسته) است.

اینها تنها برخی از سیاست های اساسی هستند که باید به طور واضح با بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، اگر سایت های Ecommerce شما از کوکی‌ها استفاده می کند، باید مطمئن شوید که اجازه کاربران خود را نیز دریافت کرده‌اید تا داده‌های آن‌ها را در کوکی‌ها ذخیره نمایید.

پیشنهاد مطالعه:معرفی افزونه های امنیتی وردپرس

5 سازنده برتر سایت های Ecommerce در سال 2022

ووکامرس و وردپرس

WooCommerce یک پلت فرم منبع باز است درست مانند وردپرس و محبوب ترین راه حل برای ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک با استفاده از یک موضوع و در حال حاضر محبوب ترین فناوری مورد استفاده برای تجارت الکترونیک است.

حدود 27 درصد از تمام وب سایت ها در سراسر جهان از WooCommerce استفاده می کنند و این رقم در حدود 35712 وب سایت است. وردپرس یک CMS منبع باز است و به راحتی با WooCommerce ادغام می شود. با وردپرس و ووکامرس، بسته به محصولاتی که می‌فروشید، می‌توانید سایت خود را همانطور که می‌خواهید ایجاد کنید.

برای افزودن قابلیت های بیشتر به سایت های Ecommerce ، می توانید به راحتی افزونه های مختلف وردپرس و ووکامرس را نصب کنید. برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، یک قالب وردپرس ممتاز گزینه خوبی است، زیرا پشتیبانی مشتری خوبی دارند و حتی قابل تنظیم‌تر هستند.

بنابراین، چه قصد دارید یک فروشگاه تجارت الکترونیک کوچک یا بزرگ راه اندازی کنید، ووکامرس تمام آنچه را که برای ساختن یک فروشگاه تجارت الکترونیک با کیفیت بالا با قدرت وردپرس نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. 7 دلیل برای اینکه ترکیب WooCommerce و WordPress را برای ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک عالی می داند شامل 

•    متناسب با هر بودجه

•    استفاده بسیار آسان 

•    استفاده از صدها افزونه 

•    امکان فروش انواع کالا 

•    قابل اجرا  با تمام درگاه های پرداخت 

•    منبع باز برای سفارشی کردن نیازهای سایت  

•    جامعه بزرگی از توسعه دهندگان، بازاریابان و کارشناسان

معرفی  سایت های  Ecommerce

BigCommerce 

BigCommerce   پلت فرم ساخت وب سایت تجارت الکترونیک و سایت های Ecommerce است. اگر به دنبال یک سازنده سایت تجارت الکترونیک معتبر و قابل اعتماد هستید، BigCommerce  گزینه برتر دیگری است که باید در نظر بگیرید.

این برنامه،  دارای ویژگی هایی مانند نرخ های قیمت انبوه، مدیریت قیمت، گروه های مشتریان و لیست قیمت های سفارشی است. همچنین، به طور ویژه طراحی شده است تا به سایت های تجارت الکترونیک بزرگتر کمک کند تا به سرعت مقیاس شوند.

بنابراین، اگر مایل به راه‌اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک با حجم بالا هستید که کاملاً کاربردی است و همه ویژگی‌های پیشرفته را دارد، BigCommerce برای شما عالی خواهد بود.

Shopify از سایت های Ecommerce

Shopify محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک است که بیش از یک میلیون فروشگاه آنلاین در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. این برنامه برای کسانی مناسب است که قصد دارند یک فروشگاه تجارت الکترونیک با حجم بالا راه اندازی کنند.

این که یکی از سایت های Ecommerce است، بیش از 70 تم رایگان و ممتاز را ارائه می دهد که استفاده و سفارشی سازی آسان است. فروشگاه برنامه Shopify شامل بیش از 3200 برنامه است که می توانید از بین آنها برای افزودن ویژگی ها و عملکرد به فروشگاه تجارت الکترونیک خود انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه:معرفی افزونه های امنیتی وردپرس

Magento پلت فرم تجارت الکترونیک

این که قدرتمندترین پلتفرم CMS و تجارت الکترونیک است که کاملاً مناسب هر نوع و اندازه کسب و کاری است. بیش از 190 هزار وب سایت تجارت الکترونیک توسط مجنتو طراحی شده اند. Magento یک پلت فرم منبع باز است و بیش از 3000 افزونه شخص ثالث را ارائه می دهد که می تواند فروشگاه شما را منحصر به فرد و برای همه موقعیت ها سازگار کند.

آنها طیف کاملی از خدمات توسعه Magento مانند ممیزی و بهینه‌سازی عملکرد، خدمات مهاجرت، توسعه تم و برنامه افزودنی، طراحی UI/UX، خدمات سفارشی‌سازی، مشاوره تجارت الکترونیک، خدمات SEO و موارد دیگر را ارائه می‌کنند.

سازنده وب سایت  Wix-Commerce

اگر مبتدی هستید، Wix مناسب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای شما است. این  یکی از برترین و محبوب ترین پلتفرم های سایت ساز آنلاین و یکی از سایت های Ecommerce است. استفاده از Wix آسان است و دارای ویژگی کشیدن و رها کردن است.

 برنامه های خاصی را برای وب سایت های تجارت الکترونیک ارائه می دهد. همه پلن ها دارای پهنای باند نامحدود، دامنه رایگان برای یک سال، تجزیه و تحلیل برنامه بازدیدکنندگان و کوپن های تبلیغاتی 300 دلاری هستند. با داشبورد مدیر فروشگاه Wix، می توانید به راحتی سفارشات، موجودی و صفحات محصول را ردیابی کنید.

معرفی  سایت های  Ecommerce

چگونه یک وب سایت تجارت الکترونیک بسازیم؟

فروش محصولات از طریق فروشگاه آنلاین بهترین راه برای کسب درآمد اضافی است. از طریق یک وب سایت تجارت الکترونیک به راحتی می توانید محصولات خود را به تعداد زیادی از مشتریان به طور همزمان معرفی کنید. مزایای بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک نسبت به فروشگاه های فیزیکی وجود دارد.  به همین دلیل است که بسیاری از معامله گران تمایل دارند تا کسب و کار خود را با ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک به سطح بالاتری برسانند.

برای ساختن یک یکی از سایت های Ecommerce برای کسب و کار خود نیازی نیست که یک متخصص فناوری باشید. برای استفاده از قالب وردپرس سازگار با WooCommerce تنها به دانش وردپرس نیاز دارید. و سپس می توانید سایت تجارت الکترونیک خود را از طرق مختلف شخصی سازی کنید.

از طرف دیگر، می توانید توسعه دهندگان اختصاصی را استخدام کنید که به شما در ایجاد وب سایت تجارت الکترونیک کمک کنند. همچنین، شما به راحتی می توانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را با کمک پلتفرم های مختلف تجارت الکترونیک ایجاد کنید.

پلتفرم های تجارت الکترونیک سریع ترین راه برای ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک هستند. در زیر تعدادی از برترین سازندگان وب سایت تجارت الکترونیک وجود دارد که می توانید برای توسعه وب سایت تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید. برای راه اندازی سایت خود و خرید هاست و دامین، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

برچسـب هـا : سایر ، سایت های Ecommerce
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد